niedziela, 10 listopada 2013

negatyw - pozytyw

W fotografii mianem pozytywu określa się tradycyjną odbitkę, zdjęcie, które wygląda tak, jak obraz, który widzimy w rzeczywistości. Negatyw to w fotografii odbitka, która ma odwrócone kolory.

W projektowaniu logo to, co widzimy na pierwszy rzut oka, coś co na białej (najczęściej) kartce zostaje narysowane to pozytyw. Negatywem można określić odwrócenie kolorów tego znaku.

Umiejętne i świadome wykorzystanie przestrzeni negatywowej to zaprojektowanie nie tylko tego co narysowane, ale również wykorzystanie tego, co nie jest narysowane. 

Najbardziej chyba znanym i dostępnym przykładem tego zabiegu jest logo sieci sklepów "Carefour". Wielu użytkowników widzi tylko czerwoną i niebieską strzałkę, które są skierowane grotami od siebie. Gdy przyjrzymy się bliżej - kształt pomiędzy strzałkami to wpisana biała litera "C".





Zielony słoń jest symbolem Zoo w niemieckim mieście Kölner




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz